Planujesz stronę internetową dla firmy? Pamiętaj o tych elementach

Sukces firmy pozyskującej klientów online nie bierze się znikąd. Zależy choćby od jej strony internetowej. Dlaczego jedne witryny chce się odwiedzać, a inne jak najszybciej opuścić? Odpowiedzią na to pytanie mogą być choćby przedstawione w artykule elementy, o które trzeba zadbać, projektując nowoczesną stronę.

Określenie odbiorców

Wygląd, układ i treści witryny w znacznej mierze zależą od jej odbiorców. To potencjalni klienci powinni czuć się usatysfakcjonowani, korzystając ze strony, a nie jej twórca lub właściciel. Dlatego tak ważne jest dopracowanie witryny pod względem jej dopasowania do potrzeb użytkowników. Narzędzie, które pomaga podczas tego procesu, to persona marketingowa. Tworząc ją, trzeba odpowiedzieć na pytania dotyczące danych demograficznych, zainteresowań, celów, życiowych wartości i problemów klientów. Person może być kilka. Warto poświęcić czas ich jak najlepszemu określeniu, ponieważ pełnią one istotną funkcję nie tylko w trakcie projektowania strony, lecz także podczas przygotowywania kampanii reklamowych czy skryptów dla działu sprzedaży.

Ustalenie celów

Dokładne ustalenie podstawowego celu strony internetowej pozwala na zaprojektowanie spójnej pod względem designu, układu i treści witryny. Sklep online z tysiącami produktów będzie spełniał inną główną funkcję niż strona z ofertą usług jednego specjalisty. Witryna może koncentrować się na przykład na uzyskaniu jak największej liczby zapisów do newslettera, zachęcie do kontaktu z konsultantem w celu poznania oferty czy sprzedaży drogich produktów.

Zaplanowanie układu strony

Dobry projekt witryny to taki, który uwzględnia doświadczenia użytkownika (UX – User Experience). Niestety nie jest łatwo o stworzenie takiej strony. Trzeba bowiem przyjąć perspektywę innych osób, które prawdopodobnie nie znają branży, dla której witryna jest projektowana. Poruszając się po serwisie, użytkownik nie powinien zastanawiać się nad każdym kolejnym krokiem, ale przemieszczać się po nim intuicyjnie. Można na przykład zdecydować się na układ strony oparty na siatce, która porządkuje treści według kolumn i czyni projekt czytelnym dla odbiorcy.

Troska o frazy kluczowe

Planując strukturę strony, trzeba uwzględnić także frazy kluczowe. W ich doborze pomogą narzędzia SEO, takie jak Ahrefs czy Senuto, które podają informacje dotyczące m.in. konkurencji, liczby miesięcznych wyszukiwań danych słów i pomysłów na treści. Należy pamiętać, że na identyczne frazy nie powinny być pozycjonowane kolejne zakładki witryny. Ponadto pozycjonowanie powstałej strony najlepiej zlecić specjalistom, ponieważ wymaga ono zaawansowanej wiedzy i doświadczenia.

Odpowiednia typografia

Fonty zastosowane na stronie powinny ułatwiać przyswajanie treści potencjalnym klientom i jak najlepiej oddawać specyfikę firmy. Aby witryna cechowała się spójnością i krótkim czasem ładowania, dobrze jest zdecydować się jedynie na dwa style. Czytelność zapewniają przede wszystkim czcionki bezszeryfowe oraz większy stopień pisma.

Dobre treści

Projektując stronę, trzeba też zadbać o dobrze napisane treści. Niewskazane jest stosowanie mało zrozumiałego dla użytkowników branżowego słownictwa – większość osób może to zniechęcić do zapoznania się z ofertą. W przypadku wielu firm warto postawić na storytelling, czyli opowieść, która wpłynie na wyobraźnię odbiorcy i ułatwi zapamiętanie danej marki.

Dostosowanie do mobilnych urządzeń

Obecnie mnóstwo osób przegląda strony i robi zakupy, korzystając z mobilnych urządzeń. W związku z tym należy zatroszczyć się o responsywność witryny, czyli jej prawidłowe wyświetlanie na ekranach mających różne wymiary.

Szybkość ładowania strony

Czas wczytywania się witryny odgrywa ważną rolę, jeśli chodzi o pozycjonowanie i doświadczenie użytkownika. Osoby szukające informacji w internecie są raczej mało cierpliwe i gdy strona ładuje się zbyt długo wolą przejść do konkurencji. W pomiarze szybkości działania witryna pomoże narzędzie PageSpeed Insights.

Bezpieczeństwo danych

Dane klientów na stronie powinny zostać odpowiednio zabezpieczone protokołem SSL. Chroni on podczas przesyłania poufne informacje, takie jak dane osobowe, loginy, hasła i numery kart kredytowych.

Tworząc stronę internetową, należy zwrócić uwagę na to, by przyciągała odbiorców, zatrzymywała ich uwagę i wzbudzała zaufanie. Wymienione elementy w tym pomagają, choć nie są to oczywiście wszystkie kwestie, o które trzeba zadbać. Jeśli szukasz specjalistów, którzy projektują dopasowane do potrzeb użytkowników strony internetowe w Lublinie, zobacz ofertę agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.